- ابن سینا، حسین بن عبدالله، 1364ش، النجاه، تهران، نشر مرتضوی، چ 1.
- _______، 1339ش، الاشارات و التنبیهات، به اهتمام شهابی، محمود، تهران، دانشگاه تهران، چ1.
- _______، 1363ش، المبدا و المعاد، به اهتمام نورانی، عبدالله، تهران، موسسهی مطالعاتی دانشگاه مکگیل با همکاری دانشگاه تهران، چ 1.
- _______، 1366ش، حدود یا تعریفات، ترجمه فولادوند، محمد مهدی، تهران، سروش، چ 1.
- _______، 1375ش، الاشارات و التنبیهات، مع الشرح للمحقق نصیرالدین طوسی و شرح الشرح للعلامه قطبالدین الرازی، قم، نشر البلاغه، چ 1.
- _______، 1376ش، الهیات من کتاب الشفاء، با تحقیق حسنزاده آملی، قم، مرکز النشر، چ1.
- _______، 1404ق، الشفا، ج 3، قم، مکتبه آیه الله العظمی النجفی المرعشی، چ1.
- ارسطو، 1366ش، درباره نفس، ترجمه داوودی، علیمراد، تهران، حکمت، چ 2.
- اسکروتن، راجر، 1388ش، کانت، ترجمه پایا، علی، تهران، طرح نو، چ1.
- اولکن، حلمی ضیا، 1367ش، «تأثیر تفکر اسلامی در غرب»، در تاریخ فلسفه در اسلام، بکوشش شریف، میانمحمد، تهران، مرکز نشردانشگاهی، چ2، ج 3.
- اینگلیس، جان 1388ش، درباره آکویناس، ترجمهی اکبری، بهنام، تهران، انتشارات حکمت، چ 1.
- باقی، عبدالرضا، 1390ش، حسن و قبح عقلایی و اعتباری: بررسی مقایسهای حسن وقبح از دیدگاه متکلمان و حکمای مسلمان به ویژه علامه طباطبایی، پژوهش دینی، ش 22.
- جوادی، محسن و محمدی شیخی، قباد، 1387ش، معناشناسی حسن و قبح از دیدگاه عالمان مسلمان، آیینه معرفت، ش16.
- خلیلی، اکرم، 1386ش، جایگاه گزارههای اخلاقی از دید ابنسینا، آیینه معرفت، ش 11.
- ذوالحسنی، فرزانه و سعیدی مهر، محمد، 1390ش، مشهورات در اندیشه ابنسینا، حکمت سینوی، ش46.
- روزنتال، اروین، آی. جی، 1388ش، اندیشهی سیاسی اسلام در سدههای میانه، ترجمه اردستانی، علی، تهران، قومس، چ 1.
- سید هاشمی، سید محمد اسماعیل، 1390ش، آفرینش و ابعاد فلسفی آن در الهیات اسلامی و مسیحی، قم، بوستان کتاب، چ 1.
- غزالی، ابوحامد، 1409 ق، میزان العمل، تهران، دارالکتب العلمیه، چ 1.
- فاخوری، حنا و الجر، خلیل، 1367ش، تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، ترجمه آیتی، عبدالحمید، تهران، سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، چ3.
- فاستر، مایکل، 1392ش، خداوندان اندیشهی سیاسی، ترجمه شیخالاسلامی، جواد، تهران، امیرکبیر، چ 4، ج 1.
- فخری، ماجد، 1372، سیر فلسفه در جهان اسلام، ترجمه نظر پورجوادی، نصرالله، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، چ 3.
- فضل الرحمن، ملک، 1362ش، «ابنسینا»، در تاریخ فلسفه در اسلام، بکوشش شریف، میانمحمد، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، چ 5، ج 1.
- کاپلستون، فردریک، 1375ش، تاریخ فلسفه، ترجمهی مجتبوی، سید جلالالدین، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چ 3، ج 1.
- ________، 1387ش، تاریخ فلسفه، ترجمه دادجو، ابراهیم، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چ2، ج 2.
- مارمور، آندره، 1392ش، فلسفهی حقوق، ترجمه عابدی، سعید و نیکویی، مجید، تهران، نگاه معاصر، چ 1.
- مارنبون، جان، 1392ش، «سدهی دوازدهم»، در تاریخ فلسفهی راتلج: فلسفهی سدههای میانه، ترجمه مرتضوی، حسن، تهران، چشمه، چ 1، ج 3.
- مجتهدی، کریم، 1387ش، فلسفه در قرون وسطی، تهران، امیرکبیر، چ 1.
- مصباح یزدی، محمد تقی، 1384ش، شرح برهان شفا، قم، موسسه پژوهشی امام خمینی، چ1.
- ملکشاهی، حسین، 1392ش، ترجمه و شرح اشارات و تنبیهات ابنسینا، تهران، سروش، چ 1.
- نجفزاده، علیرضا، 1390ش، نظریه فلاسفه دربارهی چیستی و کارکرد عقل عملی، مطالعات اسلامی، ش 2/78.
- ویلدورانت، 1352ش، تاریخ تمدن: عصر ایمان، میراث قرون وسطی، ترجمه طاهری، ابوالقاسم، تهران: نشر اقبال، چ 2، ج 14.
- هدایتی، محمد و شمالی، محمد علی، 1388ش، جستاری در عقل نظری و عقل عملی، معرفت فلسفی، ش 3.
-
Aquinas, Thomas (1948), TheSumma Theologica, Translated by Fathers of the English Dominican Province, New York: Benziger Bors, 1st Ed.
-
Aristotle (1958), Topics, ed. Ross, David, Oxford: OUP, 100b18-24, 1st Ed.
-
Finnis, John (1980), Natural Law and Natural Rights, Oxford: Clarendon Press, 1st Ed.
-
Gilson, Étienne (1969), ‘Avicenne en Occident au Moyen Age,’ Archives d'Histoire Doctrinale et Littéraire du Moyen Age, Vol. 44.
-
Grisez, Germain Gabriel (1964), Contraception and The Natural Law, New York: Bruce Publishing Company, 2nd Ed.
-
Hasse, Dag Nikolaus (2014), ‘Influence of Arabic and Islamic Philosophy on the Latin West’, The Stanford Encyclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/archives/fall2014/entries/arabic-islamic-influence, 11 August 2016.
-
Hasse, Dag Nikolaus and Büttner (2015), Andreas (Notes on the Identity of the Latin Translator of Avicenna’s Physics and on Further Anonymous Translations in Twelfth-Century Spain, http://www.philosophie.uni-wuerzburg.de/fileadmin/EXT00246/_temp_/Hasse_VillaVigoni_January2015.pdf, 16 August 2016.
-
MacIntyre, Alasdair (1984), After Virtue: A Study of Moral Theory, Oxford: Notre Dame Press, 3rd Ed.
-
Pope, Stephen J. (2007), ‘Reason and Natural Law,’ in The Oxford Handbook of Theological Ethics, Oxford: OUP, 1st Ed.
-
Southern, Richard W. (1995), Scholastic Humanism and the Unification of Europe, Oxford: Blackwell, 1st Ed.
-
Steel, Carlos (2002), ‘Avicenna and Thomas Aquinas on Evil’, in Avicenna and His Heritage: Acts of the International Colloquium, Leuven—Louvain-la-Neuve, September 8-11, 1999, eds. Janssens, and DeSmet, Leuven: Leuven University Press, 1st Ed.
-
Tierney, Brian (2008), ‘Natural Law and Natural Rights,’ in Christianity and Law, ed. Witte, John Jr., Atlanta: EUP, 1st Ed.
-
Williams, L.C., Thomas D. (2005), ‘Ethics Accessible to Reason: A synopsis of the Natural Law Question in Moral Theology’, AlphaOmega, VIII, No. 2.
Send comment about this article